√ќЋќ¬Ќј | ѕ–ќ ѕ–ќ≈ “ |  ќЌ“ј “»

ќсновн≥ гарант≥њ д≥¤льност≥


—тановленн¤ ≥нституту омбудсмена в св≥т≥
ќмбудсмен в ”крањн≥
ќсновн≥ гарант≥њ д≥¤льност≥
ќсобливост≥ розгл¤ду звернень

       ƒл¤ реал≥зац≥њ своњх завдань ≥ функц≥й ”повноважений маЇ в≥дпов≥дн≥ гарант≥њ, ¤к≥ можна розпод≥лити на загальн≥, матер≥ально-ф≥нансов≥ та особист≥. ”повноважений Ц в≥дпов≥дальна державна посадова особа ≥ тому, безумовно, повинна мати необх≥дн≥ гарант≥њ реал≥зац≥њ своњх функц≥й.
        ¬ажливими гарант≥¤ми д≥¤льност≥ ”повноваженого Ї те, що в≥н користуЇтьс¤ правом недоторканост≥ на весь час своњх повноважень ≥ не може бути без згоди парламенту ”крањни прит¤гнутий до крим≥нальноњ в≥дпов≥дальност≥ або п≥дданий заходам адм≥н≥стративного ст¤гненн¤, що накладаютьс¤ в судовому пор¤дку, затриманий, заарештований, п≥дданий обшуку, а також особистому огл¤ду.  рим≥нальна справа проти ”повноваженого може бути порушена т≥льки √енеральним прокурором ”крањни. «а порушенн¤ законодавства щодо гарант≥й д≥¤льност≥ ”повноваженого, його представник≥в та прац≥вник≥в —екретар≥ату ”повноваженого винн≥ особи прит¤гуютьс¤ до в≥дпов≥дальност≥ зг≥дно з чинним законодавством. ”повноважений не зобовТ¤заний давати по¤сненн¤ по сут≥ справ, ¤к≥ зак≥нчен≥ або знаход¤тьс¤ у його провадженн≥.
        «аконодавством гарантуютьс¤ трудов≥ прва ”повноваженого. “ак, п≥сл¤ зак≥нченн¤ терм≥ну повноважень, на ¤кий особу було обрано на посаду ”повноваженого, њй надаЇтьс¤ робота(посада), на ¤к≥й вона працювала до призначенн¤ ≥ ¤ка збер≥гаЇтьс¤ за нею на час виконанн¤ нею обовТ¤зк≥в ”повноваженого, а у раз≥ неможливост≥ наданн¤ ц≥Їњ роботи(посади) Ц ≥нша р≥вноц≥нна робота(посада) на тому ж або, за њњ згодою, ≥ншому п≥дприЇмств≥, в установ≥, орган≥зац≥њ. —уттЇвою гарант≥Їю Ї ≥ те, що житт¤ ≥ здоровТ¤ ”повноваженого ≥ його прац≥вник≥в, ¤к≥ працюють на пост≥йн≥й основ≥, п≥дл¤гають обовТ¤зковому державному страхуванню на випадок смерт≥, травми, кал≥цтва або захворюванн¤, одержаних п≥д час виконанн¤ ними службових обовТ¤зк≥в. ѕор¤док та умови страхуванн¤ встановлюютьс¤  аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
        ≈фективне функц≥онуванн¤ ≥нсттуту ”повноваженого зумовлюЇтьс¤ необх≥дн≥стю належного ф≥нансового його забезпеченн¤. ¬иход¤чи з цього, закон встановлюЇ, що ф≥нансуванн¤ д≥¤льност≥ ”повноваженого зд≥йснюЇтьс¤ за рахунок ƒержавного Ѕюджету ”крањни. ”повноважений розробл¤Ї ≥ подаЇ на затвердженн¤ парламенту ”крањни та виконуЇ кошторис своњх витрат. ‘≥нансова здатн≥сть подаЇтьс¤ ”повноваженим у пор¤дку, встановленому законодавством ”крањни.
        ћ≥н≥стерство економ≥ки та ћ≥н≥стерство ф≥нанс≥в п≥д час п≥дготовки акт≥в  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни про розпод≥л асигнувань, передбачених у державному бюджет≥ та кап≥тальн≥ вкладенн¤, повинн≥ враховувати за поданн¤м ”повноваженого ¬ерховноњ –ади ”крањни з прав людини необх≥дн≥ асигнуванн¤ на створен¤ матер≥ально-техн≥чноњ бази, необх≥дноњ дл¤ д≥¤льност≥ ”повноваженого, та буд≥вництва житла. «аконодавчо закр≥плюЇтьс¤ обовТ¤зок ¬ерховноњ –ади ≥ в≥дпов≥дних орган≥в виконавчоњ влади та м≥сцевого самовр¤дуванн¤, створюючи необх≥дн≥ умови дл¤ д≥¤льност≥ ”повноваженого, його секретар≥ату та представник≥в. « метою забезпеченн¤ д≥¤льност≥ ”повноваженого, реал≥зац≥њ матер≥альних та ≥нших гарант≥й  аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в було прийн¤то ѕостанову в≥д 29.11.99 р. Уѕро забезпеченн¤ д≥¤льност≥ ”повноваженого... та його секретар≥атуФ, зг≥дно з ¤кою було встановлено, що за умовами матер≥ально-побутового, медичного, сан≥тарно-курортного та транспортного обслуговуванн¤, а також забезпеченн¤ засобами звТ¤зку ”повноважений прир≥внюЇтьс¤ до √олови  онституц≥йного —уду ”крањни, а представники ”повноваженого, кер≥вник секретар≥ату Ц до член≥в  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в, заступник секретар≥ату Ц до заступника ћ≥н≥стра  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в, секретар консультативноњ ради, перший пом≥чник ”повноваженого, кер≥вник департамент≥в Ц до кер≥вник≥в структурних п≥дрозд≥л≥в —екретар≥ату  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ≥нш≥ прац≥вники секретар≥ату Ц до в≥дпов≥дних категор≥й прац≥вник≥в —екретар≥ату  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в.
        ѕостановою  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в в≥д 10. 11. 99 р. Уѕро умови оплати прац≥ ”повноваженого..., представник≥в ”повноваженого та прац≥вник≥в його секретар≥атуФ були встановлен≥ посадов≥ оклади ”повноваженому у розм≥р≥ 400, представнику ”повноваженого секретар≥ату Ц 380, секретарю консультативноњ ради Ц 340 гривень на м≥с¤ць(це положенн¤ з≥ зм≥нами в≥д 13.07.2001 р.). ÷≥каво, що аналог≥чною постановою(¤ка втратила чинн≥сть) в≥д 5.04.99 р. було передбачено посадовий оклад ”повноваженого у розм≥р≥ 190 гривень, ≥ншим же прац≥вникам взагал≥ не передбачили. як бачимо, становленн¤ такого важливого дл¤ нашого сусп≥льства, дл¤ простих людей ≥нститута омбудсмена було надзвичайно важким.
        « одного боку, прир≥внюванн¤ омбудсмена до кер≥вництва ур¤ду св≥дчить про визнанн¤ значимост≥ ц≥Їњ посади виконавчою г≥лкою влади. « ≥ншого, - де гарант≥¤, що найвищий колег≥альний виконавчий оган держави не використаЇ так≥ широк≥ можливост≥ щодо со≥ального забезпеченн≥ д≥¤льност≥ ”повноваженого з метою його Устримуванн¤Ф по виконанн≥ ним функц≥й по нагл¤ду за виконавчими органами. ¬ цьому звТ¤зку можна запрошувати досв≥д вир≥шенн¤ аналог≥чних питань ≥ншими крањнами, ¤кий був застосований ≥ при створенн≥ ≥нституту Ївроомбудсмена. ћова йде про прир≥внюванн¤ ц≥Їњ посадовоњ особи за отримуваною платнею, пенс≥Їю та за матер≥ально-техн≥чним забезпеченн¤м до судд≥ ™—. “ака ≥ под≥бн≥ гарант≥њ дають можлив≥сть не допускати ситуац≥њ будь-¤кого впливу за допомогою соц≥альних чинник≥в, оск≥льки дл¤ цього замало одноразовоњ акц≥њ, а необх≥дно буде запровадити широкомасштабн≥ заходи, в тому числ≥ й з питань зароб≥тноњ плати.
        ’оча в ст. 12 «акону й передбачаЇ самост≥йне бюджетне ф≥нансуванн¤ д≥¤льност≥ ”повноваженого, але в≥дпов≥дно до ƒодатку є 2 до «акону в≥д 17. 02. 2000р. Уѕро державний бюджет ”крањни на 2000 р≥кФ витрати на ф≥нансуванн¤ д≥¤льност≥ ”повноваженого включен≥ до статт≥ п≥д назвою У”правл≥нн¤ справами ¬ерховноњ –адиФ. ј це означаЇ припиненн¤ безпосереднього ф≥нансуванн¤ апарату ”повноваженого, а робитиметьс¤ це через ”правл≥нн¤ справами ¬ерховноњ –ади.
        ”повноважений зд≥йснюЇ свою д≥¤льн≥сть незалежно в≥д ≥нших державних орган≥в та посадових ос≥б. «акон заборон¤Ї втручанн¤ орган≥в державноњ влади, м≥сцевого самовр¤дуванн¤, обТЇднань громад¤н, п≥дприЇмств, установ, орган≥зац≥й незалежно в≥д форми власност≥ та њх посадових ос≥б у д≥¤льност≥ ”повноваженого. «вичайно, прикро, що це, головним чином, декларуЇтьс¤, а не гарантуЇтьс¤.
        јле все одно Ї й позитивне. ѕовертаючись до анал≥зу закр≥пленн¤ принципу незалежност≥ в д≥¤льност≥ ”повноваженого, сл≥д зазначити, що перел≥к гарант≥й, ¤к≥ забезпечують визначений принцип, досить великий. јле така надм≥рна державна оп≥ка нового правозахисного ≥нституту необх≥дна в ≥снуючих умовах нестаб≥льност≥ соц≥ально-економ≥чноњ та пол≥тичноњ ситуац≥њ у крањн≥. Ќа сьогодн≥шн≥й день будь-¤кому державному органу важко уникнути надм≥рноњ оп≥ки Узац≥кавленихФ ос≥б р≥зного рангу, а тим б≥льше ≥нститутов≥ омбудсмена, ¤кий у силу даних йому широких можливостей Ї досить привабливим дл¤ р≥зноман≥тних пол≥тичних сил у сусп≥льств≥. ” звТ¤зку з цим на¤вн≥сть гарант≥й матер≥ального та морального характеру Ї необх≥дним.

ќргани, ¤к≥ забезпечують д≥¤льн≥сть омбудсмена
¬исновок
ƒодатки
‘отодокументи
 
Сайт создан в системе uCoz