ГОЛОВНА | ПРО ПРОЕКТ | КОНТАКТИ

Додатки


Становлення інституту омбудсмена в світі
Омбудсмен в Україні
Основні гарантії діяльності
Особливості розгляду звернень

       Таблиця 1. Критерії неприйнятності звернень до Уповноваженого з прав людини
Приклади звернень Ознаки неприйнятності звернень
Звернення з питань, які не належать до сфери застосування Закону України "Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини". Не враховуються норми ст.2 Закону про Уповноваженого.
Звернення, направлені Уповноваженому через рік і більше, після того як громадянину стало відомо, що його права порушено. Не відповідають вимогам ч.2 ст.17 Закону про Уповноваженого щодо річного терміну, впродовж якого заявник після виявлення факту порушення прав і свобод може звернутися до Уповноваженого.
Звернення, направлені Уповноваженому в період розгляду справи у суді справи з аналогічного питання. Не відповідають вимогам ч.4 ст.17 ЗаконуУкраїни про Уповноваженого щодо неприйняття до розгляду або припинення розгляду звернення, якщо заінтересована особа звернулася до суду.
Звернення, що містять прохання втрутитися у розгляд справи в суд сприяти позитивному її вирішенню. Не відповідають вимогам ст.124, 129 Kонституції України про заборону привласнення функцій судів та втручання у процесуальну діяльність суддів та п.2 ст.4 Закону України про Уповноваженого.


Таблиця 2
Питання, порушені у зверненнях Kількість порушених питань %
Забезпечення законності та охорони правопорядку (скарги на дії працівників правоохоронних органів; перегляд та виконання судових вироків, ухвал, постанов) 4529 54,7
Соціальний захист населення (призначення, збільшення пенсії; визначення соціального статусу громадян; забезпечення транспортними засобами інвалідів; влаштування у заклади соціального захисту; надання матеріальної допомоги; призначення субсидій) 1321 15,9
Питання праці (звільнення та поновлення на роботі, оплата праці, безробіття). 1081 13,1
Житлове господарство (порушення житлового законодавства, будівництво, ремонт та надання житла; індивідуальне житлове будівництво) 542 6,5
Реформа економіки, ринкові відносини, підприємництво, роздержавлення і приватизація власності, політика цін і податків (відшкодування державою втрат від інфляції, приватизації державної і комунальної власності). 314 3,8
Охорона здоров'я 67 0,8
Діяльність політичних партій, профспілок, масових рухів та інших громадських об'єднань 46 0,6
Екологічна безпека, раціональне природокористування 383 4,6
Всього порушених питань 8283 100


Таблиця 3. Аналіз порушених прав у письмових зверненнях до Уповноваженого з прав людини у 1999 р.
Види порушених прав Kількість порушених прав %
Громадянські права 8891 55,5
Економічні права 3204 20,0
Соціальні права 2627 16,4
Особисті права 769 4,8
Політичні права 368 2,3
Kультурні права 160 1,0
Всього 16019 100


Таблиця 4. Аналіз попереднього розгляду звернень до Уповноваженого з прав людини у 1998 (14.04–31.12) – 1999 рр.
Попередній розгляд звернень 1998  1999  
Надійшло і попередньо розглянуто звернень 8369 16 019
Визнано прийнятними до розгляду 2444 4748
Визнано неприйнятними (виходять за межі компетенції Уповноваженого або направлені з порушенням терміну, або розглядаються судами) 5925 11 271
1. З них усього розглянуто 4050 8022
– роз'яснено заходи, яких має вжити особа, надано юридичну допомогу 2391 3705
– направлено за належністю в органи, до компетенції яких належить розгляд справи 1659 4317
2. Відмовлено у розгляді 1875 3249


Таблиця 5. Звернення до Уповноваженого у 1998 та 1999 рр.
Характер звернень 1998 1999
Надійшло звернень (письмових): 8369 16019
1. Індивідуальних 8197 15 671
2. Kолективних 172 348
З письмовими зверненнями звернулося осіб, серед них: 14 887 28 606
1. Громадян України, 14 861 28 551
в т.ч. народних депутатів України 53 99
2. Іноземних громадян 18 48
3. Осіб без громадянства 3 7
Прийнято на особистих прийомах: 3676 7553
в т.ч. з виїздом на місця 425 2430
Kількість осіб, які звернулися телефоном понад 11 000 понад 15 000
Всього осіб, які звернулися до Уповноваженого з прав людини понад 29 500 понад 51 000


Таблиця 6. Кількість письмових звернень по регіонах до Уповноваженого з прав людини у 1998 – 1999 рр.
Адміністративно- територіальна одиниця
1998
1999
кількість звернень % кількість звернень %
Автономна Республіка Kрим 431 5,1 583 3,6
Вінницька 356 4,2 547 3,4
Волинська 143 1,7 270 1,7
Дніпропетровська 566 6,8 1053 6,6
Донецька 651 7,8 1744 10,9
Житомирська 253 3,0 483 3,0
Закарпатська 206 2,5 367 2,3
Запорізька 265 3,2 418 2,6
Iвано-Франківська 269 3,2 437 2,7
Kиївська 336 4,0 632 3,9
Kіровоградська 206 2,5 376 2,3
Луганська 362 4,3 1402 8,8
Львівська 391 4,7 668 4,2
Миколаївська 199 2,4 322 2,0
Одеська 430 5,1 639 4,0
Полтавська 358 4,3 611 3,8
Рівненська 130 1,5 295 1,8
Сумська 206 2,5 393 2,5
Тернопільська 148 1,8 255 1,6
Харківська 433 5,2 778 4,9
Херсонська 235 2,8 383 2,4
Хмельницька 232 2,8 433 2,7
Черкаська 311 3,7 551 3,4
Чернівецька 104 1,2 170 1,1
Чернігівська 226 2,7 553 3,5
м.Kиїв 878 10,5 1598 9,9
м.Севастополь 44 0,5 58 0,4
Всього: 8369 100 16 019 100

Органи, які забезпечують діяльність омбудсмена
Висновок
Додатки
Фотодокументи
 
Сайт создан в системе uCoz