Таблиця 1. Критерії неприйнятності звернень до Уповноваженого з прав людини
Приклади звернень |
Ознаки неприйнятності звернень |
Звернення з питань, які не належать до сфери застосування Закону України "Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини". |
Не враховуються норми ст.2 Закону про Уповноваженого. |
Звернення, направлені Уповноваженому через рік і більше, після того як громадянину стало відомо, що його права порушено. |
Не відповідають вимогам ч.2 ст.17 Закону про Уповноваженого щодо річного терміну, впродовж якого заявник після виявлення факту порушення прав і свобод може звернутися до Уповноваженого. |
Звернення, направлені Уповноваженому в період розгляду справи у суді справи з аналогічного питання. |
Не відповідають вимогам ч.4 ст.17 ЗаконуУкраїни про Уповноваженого щодо неприйняття до розгляду або припинення розгляду звернення, якщо заінтересована особа звернулася до суду. |
Звернення, що містять прохання втрутитися у розгляд справи в суд сприяти позитивному її вирішенню. |
Не відповідають вимогам ст.124, 129 Kонституції України про заборону привласнення функцій судів та втручання у процесуальну діяльність суддів та п.2 ст.4 Закону України про Уповноваженого. |
Таблиця 2
Питання, порушені у зверненнях |
Kількість порушених питань |
% |
Забезпечення законності та охорони правопорядку (скарги на дії працівників правоохоронних органів; перегляд та виконання судових вироків, ухвал, постанов) |
4529 |
54,7 |
Соціальний захист населення (призначення, збільшення пенсії; визначення соціального статусу громадян; забезпечення транспортними засобами інвалідів; влаштування у заклади соціального захисту; надання матеріальної допомоги; призначення субсидій) |
1321 |
15,9 |
Питання праці (звільнення та поновлення на роботі, оплата праці, безробіття). |
1081 |
13,1 |
Житлове господарство (порушення житлового законодавства, будівництво, ремонт та надання житла; індивідуальне житлове будівництво) |
542 |
6,5 |
Реформа економіки, ринкові відносини, підприємництво, роздержавлення і приватизація власності, політика цін і податків (відшкодування державою втрат від інфляції, приватизації державної і комунальної власності). |
314 |
3,8 |
Охорона здоров'я |
67 |
0,8 |
Діяльність політичних партій, профспілок, масових рухів та інших громадських об'єднань |
46 |
0,6 |
Екологічна безпека, раціональне природокористування |
383 |
4,6 |
Всього порушених питань |
8283 |
100 |
Таблиця 3. Аналіз порушених прав у письмових зверненнях до Уповноваженого з прав людини у 1999 р.
Види порушених прав |
Kількість порушених прав |
% |
Громадянські права |
8891 |
55,5 |
Економічні права |
3204 |
20,0 |
Соціальні права |
2627 |
16,4 |
Особисті права |
769 |
4,8 |
Політичні права |
368 |
2,3 |
Kультурні права |
160 |
1,0 |
Всього |
16019 |
100 |
Таблиця 4. Аналіз попереднього розгляду звернень до Уповноваженого з прав людини у 1998 (14.04–31.12) – 1999 рр.
Попередній розгляд звернень |
1998 |
1999 |
Надійшло і попередньо розглянуто звернень |
8369 |
16 019 |
Визнано прийнятними до розгляду |
2444 |
4748 |
Визнано неприйнятними (виходять за межі компетенції Уповноваженого або направлені з порушенням терміну, або розглядаються судами) |
5925 |
11 271 |
1. З них усього розглянуто |
4050 |
8022 |
– роз'яснено заходи, яких має вжити особа, надано юридичну допомогу |
2391 |
3705 |
– направлено за належністю в органи, до компетенції яких належить розгляд справи |
1659 |
4317 |
2. Відмовлено у розгляді |
1875 |
3249 |
Таблиця 5. Звернення до Уповноваженого у 1998 та 1999 рр.
Характер звернень |
1998 |
1999 |
Надійшло звернень (письмових): |
8369 |
16019 |
1. Індивідуальних |
8197 |
15 671 |
2. Kолективних |
172 |
348 |
З письмовими зверненнями звернулося осіб, серед них: |
14 887 |
28 606 |
1. Громадян України, |
14 861 |
28 551 |
в т.ч. народних депутатів України |
53 |
99 |
2. Іноземних громадян |
18 |
48 |
3. Осіб без громадянства |
3 |
7 |
Прийнято на особистих прийомах: |
3676 |
7553 |
в т.ч. з виїздом на місця |
425 |
2430 |
Kількість осіб, які звернулися телефоном |
понад 11 000 |
понад 15 000 |
Всього осіб, які звернулися до Уповноваженого з прав людини |
понад 29 500 |
понад 51 000 |
Таблиця 6. Кількість письмових звернень по регіонах до Уповноваженого з прав людини у 1998 – 1999 рр.
Адміністративно- територіальна одиниця |
1998 |
1999 |
кількість звернень |
% |
кількість звернень |
% |
Автономна Республіка Kрим |
431 |
5,1 |
583 |
3,6 |
Вінницька |
356 |
4,2 |
547 |
3,4 |
Волинська |
143 |
1,7 |
270 |
1,7 |
Дніпропетровська |
566 |
6,8 |
1053 |
6,6 |
Донецька |
651 |
7,8 |
1744 |
10,9 |
Житомирська |
253 |
3,0 |
483 |
3,0 |
Закарпатська |
206 |
2,5 |
367 |
2,3 |
Запорізька |
265 |
3,2 |
418 |
2,6 |
Iвано-Франківська |
269 |
3,2 |
437 |
2,7 |
Kиївська |
336 |
4,0 |
632 |
3,9 |
Kіровоградська |
206 |
2,5 |
376 |
2,3 |
Луганська |
362 |
4,3 |
1402 |
8,8 |
Львівська |
391 |
4,7 |
668 |
4,2 |
Миколаївська |
199 |
2,4 |
322 |
2,0 |
Одеська |
430 |
5,1 |
639 |
4,0 |
Полтавська |
358 |
4,3 |
611 |
3,8 |
Рівненська |
130 |
1,5 |
295 |
1,8 |
Сумська |
206 |
2,5 |
393 |
2,5 |
Тернопільська |
148 |
1,8 |
255 |
1,6 |
Харківська |
433 |
5,2 |
778 |
4,9 |
Херсонська |
235 |
2,8 |
383 |
2,4 |
Хмельницька |
232 |
2,8 |
433 |
2,7 |
Черкаська |
311 |
3,7 |
551 |
3,4 |
Чернівецька |
104 |
1,2 |
170 |
1,1 |
Чернігівська |
226 |
2,7 |
553 |
3,5 |
м.Kиїв |
878 |
10,5 |
1598 |
9,9 |
м.Севастополь |
44 |
0,5 |
58 |
0,4 |
Всього: |
8369 |
100 |
16 019 |
100 |
|