ГОЛОВНА | ПРО ПРОЕКТ | КОНТАКТИ

Висновок


Становлення інституту омбудсмена в світі
Омбудсмен в Україні
Основні гарантії діяльності
Особливості розгляду звернень

       Захист прав людини - це міжнародна проблема, а не внутрішня, як намагалися переконати нас у колишньому Союзі. Захищаючи своє законне право, ми не мусимо почуватися рабами, бо з рабами розмовляють не законами та діалогами, а кийками... Очолювана Г.Удовенком комісія, як він наголосив у виступі на круглому столі, домагається сьогодні зміни часу попереднього ув’язнення з 72 годин до 48, а також припинення тортур над людьми у слідчих ізоляторах. Очолювана ним комісія працює у тісному контакті з інститутом Уповноваженого ВРУ.
       У діяльності Уповноваженого виникає чимало непростих питань, вирішення яких можливе з допомогою більш чіткого регулювання інституту Уповноваженого. Так, Уповноважений має право призначати своїх представників у межах виділених коштів, затверджених парламентом України. Але законом не визначено, чи це будуть представники Уповноваженого на місцях чи представники з певних питань. Ця невизначеність дає підстави вважати, що в майбутньому можуть бути застосовані обидва підходи. Але пріоритетним має бути принцип представництва на місцях, оскільки конкретні конституційні права громадян порушуються саме на місцях, у тому числі органами місцевого самоврядування, місцевими державними адміністраціями, посадовими особами підприємств, організацій, установ.
       Звичайно, що не виключається й те, що можуть бути створені представники Уповноваженого і з конкретних питань, напрямів його правозахисної діяльності. Так, у ФРН, Данії фунуціонує омбудсмен з питань оборони; у Фінляндії – з прав споживачів та контролю за конкуренцією, в Угорщині – з прав національних та етнічних меншин, в Канаді – з національних мов.
       За яким принципом будувати структуру інституту омбудсмена в Україні ще не визначено. Але цілком можливе поєднання обох принципів. Це було б найбільш грунтовно в сучасних умовах розвитку політико-правового процесу і стану із забезпеченням прав і свобод людини та громадянина в Україні.
       Але зрозуміло одне – інститут Уповноваженого став останньою ланкою в існуючій системі органів, покликаних охороняти і захищати права людей. Він влився до правової системи без порушення компетенції інших органів і без зміни прцедур їх діяльності, які мали місце до цього часу, став громадським доповненням до існуючих форм нагляду за забезпеченням прав, а також додерженням соціальної справедливості в країні.
       Так, Інститут Уповноваженого на стадії становлення. Не завжди цей інститут сприймається належним чином як державними інституціями, так і структурами громадянського суспільства. Але йому належить майбутнє в підвищенні ролі у забезпеченні прав людини і громадянина.
       Інститут Уповноваженого дає можливість подолати суттєві суперечності між державою і громадянським суспільством, легітимувати владу, гарантувати право громадян бути поінформованими про помилки і зловживання службовців державного апарату. Є всі підстави вважати, що народний правозахисник стане звичним і необхідним інструментом захисту в Україні прав людини, яким він є в багатьох країнах з усталеними демократичними традиціями і широкою політико-правовою практикою захисту прав особи.
       І кожна держава індивідуально підходить до проблеми формування національної моделі інституту омбудсмена, ставлячи перед собою перш за все завдання, що цей інститут повинен ефективно захищати права і свободи людини і громадянина, сприяти закріпленню атмосфери довіри між громадянинами і державою.
       Дуже часто саме конверт із написом - Ніні Карпачовій - стає чи не єдиною і останньою надією скаржників з різних регіонів України, обличчям українського правозахисту.

Органи, які забезпечують діяльність омбудсмена
Висновок
Додатки
Фотодокументи
 
Сайт создан в системе uCoz